2012. március 5., hétfő

304. Malaysia

Az elmúlt héten volt nálunk az ökumenikus női világimanap. Idén a maláj nőtestvérek kéréseiért imádkoztunk. Az alkalom végén pedig maláj recept szerint készült étellel és itallal kínáltuk meg a nőtestvéreket.
Letzte Woche war bei uns der Weltgebetstag für die Frauen. In diesem Jahr standen die Frauen in Malaysia im Mittelpunkt. Im Anschluss gibt es immer ein Imbiss, wo wir jetzt natürlich malaiische Essen und Getränke angeboten haben.

Én sült banánt készítettem, az italok közül pedig a citromos borsmenta-tea vitte el a pálmát (szerintem).
Gondoltam, megosztom veletek is a recepteket :)
Ich habe gebratene Banane gemacht, und meiner Meinung nach war von den Getränken der Pfefferminztee mit Zitrone der beste.
Ich habe daran gedacht, daß ich die Rezepte veröffentliche :)
 
Sült banán
Hozzávalók: 8 kisebb banán, 10 dkg búzaliszt, 10 dkg rizsliszt, 2,6 dl víz, csipet só, olaj a sütéshez
Keverd össze a liszteket a vízzel. Hámozd meg a banánokat. Ha nagyobb a banán, vágd félbe (én négy darabra vágtam), mártsd bele a tésztába, és forró olajban süsd ki. Kevés cukorral megszórva finom csemege.
Gebratene Banane
Zutaten: 8 St Banane, 10 dkg Weizenmehl, 10 dkg Reismehl, 2,6 dl Wasser, eine Prise Salz, Öl zum Braten
Die Mehl mit Wasser verrühren, die Banane abschälen und schneiden (ich habe auf 4 St gescnitten), ins Teig eintunken und im heißen Öl ausbraten. Am Ende mit einem wenig Zucker bestreuen.

az enyém ilyen lett / meine Banane

Citromos borsmenta tea
Hozzávalók: 1 evőkanál tealevél, 3 dl víz, 3-4 citrom (ízlés szerint), cukor vagy szirup, kis csokor friss borsmenta
A 3 dl vízzel készítsünk teát, hagyjuk 5 percig állni, majd öntsük fel 5 dl hideg vízzel. Édesítsük meg, törjük meg a borsmentát, szórjuk bele. Jégkockával szervírozzuk.
Pfefferminztee mit Zitrone
Zutaten: 1 EL Teeblätter, 3 db Wasser, 3-4 Zitrone (nach Geschmack), Zucker oder Zuckersirup, ein kleiner Strauß frische Pfefferminze
Mit dem 3 dl Wasser machen wir Tee, und lassen wir cca. 5 Minuten lang stehen. Nachdem gießen wir dazu 5 dl kalte Wasser. Dazu kommen der Zitronensaft, Zucker und die zerschmetternde Pfefferminze. Im Sommer können wir mit Eis servieren.

4 megjegyzés:

  1. Milyen íze van a sült banánnak? Szereted az afrikai konyhát?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finoman hangzik mindkettő! :o)

    VálaszTörlés
  3. A sült banán nagyon finom - szerintem. Frissen és kissé később is :)
    Nem tudom, szeretem-e az afrikai kajákat - még nem próbáltam. A kínait, thait viszont igen :) Mindenre (v)evő vagyok, amiben a hús csak vendégszereplő, és sok zöldséget tartalmaz :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a látogatásodat!
Danke für Deinem Besuch!