2012. szeptember 25., kedd

417. Frissen sütve / Frisch gebacken

Nemrég találtam rá Kingu blogjában erre a bejegyzésre. Azonnal tudtam, hogy ezt nekem is ki kell próbálnom :)
Sikerült vennem zsugorka-fóliát, körömlakkot (egyiket sem tartok itthon :)), és most megmutatom Nektek frissen sült medáljaimat :)
Ich habe vor ein paar Tagen dieses Post im Blog von Kingu gefunden. Ich habe sofort gewußt, daß ich es auch probieren muß :)
Ich habe Schrumpfolie und Nadellack gekauft (diese hatte ich nicht zu Hause :)), und jetzt kann ich Euch meine frisch gebackene Medailllon zeigen :)

Pontosan úgy készültek, ahogyan azt Kingunál olvashatjátok. A zsugorodás az eredeti méret kicsit több, mint felére történt (vagyis a kör átmérője 8 cm volt színezéskor, és most 3,5 cm). A sablonokat pedig itt és itt találtam. Fontos még: a fóliát zsugorítás előtt lyukasszátok ki, mert utána már kemény, mint a kő! Én a sütőbe tettem sütőpapírt is, és gázsütőben 2-esen sütögettem, 5-8 percig. Ha összeugrik, utána már nem zsugorodik tovább.
Die Fertigungsprozesse übersetze ich, weil Kingu schreibt nur ungarisch - aber die Bilder sind hilfreiche :)
Es sind nötig:
- Schrumpfolie
- Farbstifte
- weiße Nadellack
Wir nehmen eine Schablone, das Muster zeichnen wir auf der Folie, und schneiden wir aus. Das Loch muß man auch vor der Schrumpfung machen, nachdem ist die Folie schon Steinhart!
Wir sollen ausmalen (farben) und dann auf  Bachpapier in dem heißen Ofen (bei mir Gasofen Stufe 2) ungf. 5-8 Minute backen. Wenn es wieder kalt is, die Hinterseite mit weißem Nadellack malen.
Die Schrumpfungsmaß war ungf. die Hälfte, d.h. der Kreisdurchmesser war beim Farben noch 8 cm, nach Schrumpfung 3,5 cm. Die Schablone habe ich hier und hier gefunden.

A fiamnak egy kulcstartót készítettem, filctollal színeztem, így sikerült a lakkozással kicsit elmaszatolni. Szóval jobb, ha maradtok a színesceruzánál :)
Für meinem Sohn habe ich ein Schlüsserhalter gemacht, mit Filzstift gemahlt, und mit Lack ein bißchen verspießt - d.h. die Farbstifte sind besser zu benutzen :)


Azt mondja, így is tetszik neki :) Nekem meg ez a medál lesz a kedvencem:
Aber er sagt, daß es ihm so auch gefällt :) Und mein Lieblingsmedaillon wird dieses sein:

További szép hetet kívánok mindenkinek! 
Ich wünsche euch weitere schöne Woche!

11 megjegyzés:

  1. Azt hiszem, ma kölcsönösen sikerült meglepnünk egymast. A cim alapjan azt hittem, sütit mutatsz majd.

    De iszonyu jo minden müved!:)

    VálaszTörlés
  2. Ez volt a cél a címválasztással... szerintem Neked is :)))

    VálaszTörlés
  3. Rafkos a cim....... De hogy mik vannak! Szép lett...Hm. még a végén nekem is kell? Mikor sütöd nem büdös? Mivel rajzold rá?Ildikó nagyon ügyes vagy...

    VálaszTörlés
  4. Ugye, hogy milyen jópofa dolog?!
    Sütéskor semmi szaga nincs, viszont a körömlakk büdös :-D
    A mintát grafit-ceruával rajzoltam rá, halványan. Amikor összeugrik, minden szín intenzívebb lesz...

    VálaszTörlés
  5. Nagyon különleges lett, már hallottam a zsugorkáról, de bevallom nem néztem utána és nem gondoltam volna, hogy ilyet is lehet belőle kreálni. Nagyon szuper és ötletes. Egyedi ékszernek tök jó!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon különleges!!! :o)))
    Én is sütire gondoltam hirtelen...:o))) de ezek sokkal jobbak :o)!

    VálaszTörlés
  7. De különleges!!
    Sosem hallottam még erről a technikáról, viszont szép, egyedi dolgokat lehet készíteni belőle.
    Köszönöm, hogy megmutattad.

    VálaszTörlés
  8. Ügyes, kreatív és sokoldalú vagy!
    Én is sok mindent kipróbálok a munkámból kifolyólag, rengeteg technikát ismerek,ismerem a zsugorkát de még ezt nem próbáltam! :)

    VálaszTörlés
  9. En is hallottam mar a zsugorkarol, de meg sosem probaltam, viszont a te muveid nagyon nagyon szepek lettek. A kerek medal a kedvencem, de a masik is tetszik nagyon es a kulcstarto is klassz. Nagyon ugyes vagy es sokoldalu :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a látogatásodat!
Danke für Deinem Besuch!