2012. december 18., kedd

475. Karácsonyi mécses / Weihnachtslicht

Régóta szemezek Olga gyönyörű mintájával, a Christmas Tree-vel. Most sorra került, és néhány hete kihímeztem.Olga, köszönöm szépen a mintát!
Ich habe schon lange entschieden, daß ich das wunderschöne Muster von Olga, das Muster Christmas Tree sticken möchte. Vor ein paar Wochen habe ich es getan. Danke fürs Muster, Olga!

 Спасибо, Ольга!


Icipicit változtattam rajta, mert gyöngyök helyett x-eket és mini rodéziai csillagokat hímeztem. 
Ich habe es ein wenig geändert, weil ich statt Perlen einfach Kreuzen, bzw. Sterne gestickt habe.


A kész hímzés azonban várólistára került, mert nem volt ötletem a feldolgozására mindaddig, míg szembe nem jött velem egy üres sörösdoboz... :) 
Dann aber ist es an der Warteliste gelandet, weil ich keine Idee zum Verarbeitung gehabt hatte, bis wann ich eine leere Bierblechdose gesehen habe... :)


Először is alaposan elmosogattam :), majd töltöttem bele pár evőkanál rizst, hogy súlya, stabilitása legyen.
Erstmal habe ich gut ausgewascht :), dann habe ich mit ein paar Eßlöffel Reis gefüllt, um es ein bißchen Gewicht und Stabilität bekommt.


Utána a nyílást beragasztottam ragtapasszal... 
Nachdem habe ich den Loch mit Klebepflaster...



... és egy méretre vágott zöld filcdarabbal is.
... und mit einem grünen Filzstoff zugeklebt.


Azután fejreállítottam (fontos! - így fog állni :))
Nachdem habe ich es auf Kopf gestellt (es ist wichtig! - so wird es stehen :)).


A hímzett mintámat és egy hátlapnak szánt karácsonyi anyagot méretre vágtam....
Mein gesticktes Muster und einen Stück Weichnachtsstoff habe ich auf Maß geschnitten...

... majd először a hímzett anyagot...
... nachdem habe ich erstmal den gestickten Stoff...

... utána a karácsonyi mintásat a dobozra ragasztottam
.... nachdem den Weihnachtsstoff auf die Dose geklebt.

Ha nincs hímzett mintád, szerintem két összeillő karácsonyi anyaggal is jól mutat :)
Wenn es keinen gestickten Stoff gibt, es kann mit zwei passenden Weihnachtsstoff auch gut aussehen :)

Az anyagillesztéseket egy zöld selyemszalag ráragasztásával takartam el.
Die Materialende habe ich mit einem dazu geklebten grünen Seidenband abgedeckt.

Végül az alsó szélét zöld, a felső szélét piros selyemszalag ráragasztásával "szegtem be".
Endlich habe ich unten mit grünen Band, oben mit roten Band "umgesäumt".

Szükséges még hozzá illatos mécses...
Es ist noch duftende Licht nötig...

... amit a fém-"fészekbe" ültetem - így nem tűzveszélyes :)
... was ich in dem Blech-"Nest" gesetzt habe - so ist es nicht feuergefährlich :)

Elkészült egy hangulatos karácsonyi mécses - természetesen ajándékba :)
Es ist ein stimmungsvolle Weihnachtslicht fertig - natürlich als Geschenk :)


További szép adventi készülődést kívánok!
Ich wünsche Euch weitere schöne Adventszeit!

25 megjegyzés:

  1. Hát ez nagyon szép és ötletes!

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikusan ügyes és kreatív vagy :)

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon ötletes, nekem biztosan nem jutott volna ilyen az eszembe:)

    VálaszTörlés
  4. Nekem se jutott volna eszembe... Nagyon ötletes...

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ötletes ez is, mint minden, amit eddig is láttam Tőled! :) Köszönöm az ötletet, nagyon jól mutat! Nem tudom, honnan szerzek sörös dobozt, senkim nem sörözik, de feltalálom magam, talán kólás is jó lesz helyette. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi sem sörözünk... ez szó szerint egy eldobott sörösdoboz volt... :)

      Törlés
  6. Drága mindig meglepsz a leleményességeddel. Nagyon szép a mécses, a sörös-doboz ötlet zseniális, a hímzés pedig egyszerűen gyönyörű, mint mindig.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép a hímzés és a mécsestartó - micsoda ötlet !!Gratulálok a kreativitásodhoz.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon ötletes és gyönyörű lett ! :)

    VálaszTörlés
  9. Mindent leírtak az előttem szólók, csatlakozom :-) Nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  10. Fantasztikus vagy!!!!!Milyen öröm az,amikor ilyen semmiből:sörösdoboz, ilyen meséset varázsolsz!!!!Persze a hímzés teszi széppé.:)
    Mivel ragasztottad? Ragasztópisztollyal?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az anyagokat kétoldalas ragasztóval ragasztottam, a selyemszalagokat pedig hobbiragasztóval.

      Törlés
  11. Sokat elgondolkodtam.....azok a szép horgolt mécses tartók nem égnek meg? nem tűzveszélyesek?
    Ez a te ötleted, kivitelezésed nálam dobogós:)!

    VálaszTörlés
  12. Újrahasznosítás a javából! Nagyon-nagyon :-)

    VálaszTörlés
  13. Szép hímzés ötletes megoldással!!!

    VálaszTörlés
  14. Azta! De gyönyörű és ötletes! Ez igen! :-D

    VálaszTörlés
  15. Klasse!!! Das ist mal eine schöne Idee. Die werde ich mir merken.
    Schönen Restadvent
    Liebe Grüße Andrea

    VálaszTörlés
  16. Nagyon szépek ezek az öltésfajták,ez a sörösdobozos megoldás meg ötletes!:-)

    VálaszTörlés
  17. Köszönöm szépen kedves szavaitokat! :)
    Danke für Deine nette Wörter!

    VálaszTörlés
  18. Azta! De jó ötlet! Nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés
  19. un'idea bellissima grazie di averla condivisa
    silvana

    VálaszTörlés

Köszönöm a látogatásodat!
Danke für Deinem Besuch!