2012. december 7., péntek

464. Legkedvesebb karácsonyi díszem / Mein lieblings Weihnachtsdekoration

A játék keretében én is szeretném megmutatni Nektek a legkedvesebb karácsonyi díszemet.
Im Rahmen des Spieles möchte ich Euch auch meine lieblings Weihnachtsdekoration zeigen.

10 évvel ezelőtt abban a csodálatos élményben volt részem, hogy egy napot Izraelben tölthettem, eljutva a születés helyére, Betlehembe is.
Vor 10 Jahren habe ich das wunderbare Erlebnis gehabt, daß ich 1 Tage lang im Israel war. Während diesem Tag waren wir auch am Platz des Geburtes, in der Stadt Betlehem.

Betlehem főtere / Hauptplatz von der Stadt Betlehem
A születés templomának bejárata nagyon alacsony. Azt mondják, azért, hogy mindenki, aki belép erre a helyre, meghajtsa  a fejét...
Die Tür der Kirche des Geburtes ist sehr niedrig. Man sagt, es ist deswegen so, daß alle Menschen, die dorthin eingehen, müssen ihr Haupt beugen...

nem én vagyok a képen, én fényképeztem :) / am Bild bin ich nicht, ich habe es fotografiert :)
a templom belseje / die Kirche innen
A templom alagsorában van ez a csillag. A hagyomány szerint itt állt a jászol...
Im Kellergeschoß der Kirche ist dieser Stern. Nach der Tradition ist hier die Krippe gestanden...


A betlehemi program része volt a bazársor megtekintése. Ott vettem ezt a kis cédrusfa betlehemet. Azóta minden karácsonykor bekerül a fa alá. Ha ránézek, mindig eszembe jut a legnagyobb karácsonyi ajándék... a Gyermek, Aki lejött a földre, hogy én mehessek az Atyához általa...
Zu unserem Programm in Betlehem ist auch ein Besuch im Basar gehört. Dort habe ich diesen kleinen Zedernbetlehem gekauft. Seitdem ist der immer unter unserem Weihnachtbaum. Wenn ich es sehe, denke ich immer an dem größten Wehnachtsgeschenk... denke ich an dem Kind, wer auf diesem Erde gekommen ist, um ich durch Ihm zu dem Vater gehen kann...


Áldott, békés második adventi hétvégét kívánok Nektek!
Ich wünsche euch eine segensreiche, friedliche 2. Adventswochenende!

5 megjegyzés:

  1. Remélem sikerül valahonnan hamar kerítenem egy fényképezőgépet, hogy meg tudjam mutatni az én kis kedvencemet! :-)
    Biztosan nagy élmény lehetett! Ha jól emlékszem volt Tanárom, akire a mai napig felnézek, ő is ide szeretne eljutni :-)
    Szép hétvégét!

    VálaszTörlés
  2. Nekem is régi vágyam, hogy eljussak A Születés templomába.
    A kolléganőm mesélte, hogy mióta ott járt, még mélyebb letta jó Istennel való kapcsolata. Máshogy lát sok mindent. Mélyen megérintette a látogatás! :)
    Nagyon kedves a betlehemed, valóban az a legszebb karácsonyi ajándék!
    Mi is kaptunk egy igazi fényképet tőle, én is őrzöm azóta is:)
    Legyen

    VálaszTörlés
  3. Legyen békés Neked is a 2. adventi hétvégéd!

    VálaszTörlés
  4. Regi almom eljutni a Szentföldre! Köszönöm, hogy megosztottad velünk ezt a szep elmenyt!

    VálaszTörlés
  5. Szép emlék... amit sosem felejtesz el....

    VálaszTörlés

Köszönöm a látogatásodat!
Danke für Deinem Besuch!